Handelsbetingelser

Leveringsbetingelser

Leveringen kan ske til alle lande i verden.

Forsendelsesomkostninger (inklusive moms)
Med Post Danmark – afhentning: DKK 34,00
Med Post Danmark – levering: DKK 56,00
Købes der for mere end DKK 650,00 leverer vi gratis uden omdeling.

Levering af digitale ydelser:
For varer, der leveres via download, er der ingen forsendelsesomkostninger.

Digitale ydelser som opskrifter m.v. vil kunne downloades fra ordrebekræftelsen med det samme ordren er betalt samt kan downloades lige efter betaling, nå du kommer til siden: DOWNLOAD DIN OPSKRIFT HER. Download kan foretages i 30 dage.
Du skal selv downloade opskrifterne du køber til download og står selv for evt. at printe din opskrift. En vare købt til download medsendes ikke i din pakke. Der er ingen returret på downloads.

Leveringstider
Pakker bestilt inden kl. 12.00 på hverdage sendes som udgangspunkt samme dag og pakken vil generelt være fremme senest 3 hverdage efter den er bestilt.

Restordre:
Hvis du har bestilt varer med forskelligt leveringstider, vil vi sende varen i én pakke, medmindre vi har aftalt noget and
et med dig. Leveringstiden bestemmes i sådanne tilfælde af produktet med den længste leveringstid, du har bestilt.

Betalingsbetingelser
Du har følgende betalingsmuligheder:

Betaling med Visa
Betaling med kreditkort
Betaling med PayPal

Når du betaler med kreditkort hæves beløbet på dit kreditkort konto når pakken afsendes.

Handelsbetingelser for:

Garnhimlen
Stationsvej 3
8981 Spentrup

Forbehold

Der tages forbehold for ændringer prisfejl, tastefejl, udsolgte varer mv.:
Garnhimlen forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne website.
Garnhimlen forbeholder sig retten til at annullere ordren såfremt der er tale om prisfejl der kan være til byrde for den ene part efter Aftalelovens § 9. Herunder også kunden ved for meget betalt for en vare der er prismærket forkert. Ved udsolgte varer vil Garnhimlen gøre opmærksom på dette såfremt det er muligt ved kontakt via e-mail.

Ansvaret for afhentning af pakken er kundens og ikke Garnhimlens eller Post Danmarks. Sendes pakken retur til Garnhimlen fordi den ikke er afhentet inden fristen hos Post Danmark skal der betales fragt for gensendelse. Hentes pakken ikke vil dette blive anset som en fortrydelse af købet.

Persondatapolitik

Ingen personlige oplysninger der registreres på www.garnhimlen.dk, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Garnhimlen.
I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem webshopsystemet. Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Vi benytter disse cookies til at genkende dig og for eksempel huske, hvilke varer der er i indkøbsvognen, når du handler online hos Garnhimlen. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg. Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger". Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form og gemmes i 5 år, jf. bogføringsloven. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos www.garnhimlen.dk på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status.
Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. IP adressen opbevares så længe, det er nødvendigt i forhold til en eventuel politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!
 

Reklamation

Garnhimlen yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret fra modtagelses på fabrikations- og materialefejl (mangler). Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. 
Garnhimlen skal altid kontaktes pr. email på garnhimlen@gmail.com inden eventuel returnering af varen. Kopi af fakturaen skal medsendes til Garnhimlen i forbindelse med anvendelse af reklamationen. Eventuel reklamation over mangler på leverede produkter skal efter køber har eller burde have opdaget manglen ske til Garnhimlen inden for rimelig tid. Ellers mister køber sin ret til at påberåbe sig manglen.

Varen skal kunne påvises defekt ellers byttes denne ikke og kunden betaler for fragt.
Garnhimlen har ikke ansvar for om der er flere knuder på garnet end normalt. Det er udelukkende producenterne der gør dette.
Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget.
Du bedes angive og på forlangende vise, hvori manglen består. Det er IKKE en reklamation at et langhåret garn fælder - ved langhåret garn må der påregnes en vis fældning i starten og det er ikke grundlag for en reklamation og der gives ikke penge retur på baggrund af fældning.

Du skal samtidig være opmærksom på at såfremt du sender en vare retur der ikke er fejl på, refunderer Garnhimlen ikke fragten og du skal selv afholde udgifter til genforsendelse. Der refunderes for garnets pris og ikke for hverken den oprindelige fragt eller returfragt. Der kan kun refunderes såfremt garnet værdi ikke er væsentligt forrringet samt hvis der på nogen måde er lugtgener ved de returnerede varer såsom røg, dyr, parfume eller mug.
Ved reklamation skal varerne sendes til

Garnhimlen
Stationsvej 3
8981 Spentrup


Fortrydelsesret og returvarer

Meddeler kunden Garnhimlen, at kunden har fortrudt sit køb inden 14 dage efter levering, tilbagebetaler Garnhimlen det modtagne beløb.
Varer der returneres ufrankerede eller på efterkrav, nægtes modtagelse. Ved returnering bedes du bruge Post Danmark - ikke alternative pakke distributører, da det gør det muligt at spore varen hvis den skulle blive væk under returforsendelse. Du bør sende varen forsvarligt emballeret - sammen med en kopi af fakturaen og skriv venligst tydeligt at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten og at du derfor ønsker af få tilbagebetalt varens pris. Vi anbefaler at du sender varen retur som pakke med post Danmark, da vi ikke har ansvaret for breve når frem.
Du kan også fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af forsendelsen. Vi dækker ikke fragten ved retur og tilbagebetaler udelukkende varens pris.

Du har altid 14 dages fortrydelsesret når du handler hos Garnhimlen. Fortrydelsesretten løber fra den dag hvor du har modtaget din vare og du skal meddele at du fortryder købet i en mail til garnhimlen@gmail.com. Du har herefter yderligere 14 dage til at returnere varen. Fortrydelsesretten kan kun udnyttes hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder altså, hvis du bruger varen på en måde som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt. Dette vil sige, at tager du varen i anvendelse såsom f.eks. at strikke med pinde eller med garn er varens værdi forringet samt hvis der på nogen måde er lugtgener ved de returnerede varer såsom røg, dyr, parfume eller mug.

Varen kan sendes til:

Garnhimlen
Stationsvej 3
8981 Spentrup

Når varen returneres og fortrydelsesretten udnyttes kan dette kun ske, såfremt varen returneres i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den. 
Ved fortrydelse eller returnering af varer, vil vi enten annullere eller delvist annullerer ordren og tilbage betale beløbet for varens pris på dit kreditkort, eller via kontooverførsel. I tilfælde af hvor vi skal bruge dit konto nummer til dette vil du blive kontaktet.
Vi dækker ikke fragtomkostninger og tilbagebetaler udelukkende beløbet for varens pris. 
Du skal samtidig være opmærksom på at såfremt du sender en vare retur der ikke er fejl på, refunderer Garnhimlen ikke fragten og du skal selv afholde udgifter til genforsendelse. Der refunderes for garnets pris og ikke for hverken den oprindelige fragt eller returfragt. Der kan kun refunderes såfremt garnet værdi ikke er væsentligt forrringet og IKKE hvis der på nogen måde er lugtgener ved de returnerede varer såsom røg, dyr, parfume eller mug.

Vælger du at sende din returpakke med sporing på, vil du kunne se hvornår vi modtager den - vælger du at sende din returpakke uden sporing, gør vi opmærksom på, at når du vælger at sende din pakke uden sporing kan der gå op til 14 dage-3 uger før vi modtager din forsendelse og vi beder dig derfor venligst om at afvente at vi tager kontakt eller eller evt. tilbagebetaler din varepris og ikke sender gentagne mails for at rykke for din pakke. Dit valg af fragtmetode bevirker derved at det tager meget længere tid.

BEMÆRK::::: Der vil forekomme en ekspeditionstid på ca. 1 uge efter modtagelse af returvarer.

EMBALLAGESPILD OG MILJØHENSYN

For at tage hensyn til naturen, så pakkes vores strikkekits ikke ind i ekstra unødig ekstra emballage såsom silkepapir, cellofanposer, papkasser mv. Vores hensigt er at undgå unødig emballage og unødigt affald, og som følge deraf, vil du opleve, at dit strikkekit er løse nøgler i din pakke.
Vores pakkeposer er fremstillet af genbrugsplast på en dansk fabrik, for igen at tage det størst mulige miljøhensyn.