Handelsbetingelser

Leveringsbetingelser

Vi sender IKKE til Norge

Forsendelsesomkostninger (inklusive moms)
Med GLS – afhentning: DKK 45,00
Med GLS – levering: DKK 75,00
Købes der for mere end DKK 1000,00 før fragt leverer vi gratis til afhentning i pakkeshop.

Levering af digitale ydelser:
For varer, der leveres via download, er der ingen forsendelsesomkostninger.

Digitale ydelser som opskrifter m.v. vil kunne downloades fra ordrebekræftelsen med det samme ordren er betalt samt kan downloades lige efter betaling, nå du kommer til siden: DOWNLOAD DIN OPSKRIFT HER. Download kan foretages i 30 dage og KUN 3 gange.
Du skal selv downloade opskrifterne du køber til download og står selv for evt. at printe din opskrift. En vare købt til download medsendes ikke i din pakke. Der er ingen returret på downloads.

Leveringstider
Pakker bestilt inden kl. 12.00 på hverdage sendes som udgangspunkt samme dag og pakken vil generelt være fremme senest 3 hverdage efter den er bestilt. I ferieperioder KAN der forekomme 1 eller 2 ekstra dages leveringstid.

Betalingsbetingelser
Du har følgende betalingsmuligheder:

Betaling med Visa
Betaling med kreditkort
Betaling med PayPal

Betaling med Mobilepay
Når du betaler med kreditkort hæves beløbet på dit kreditkort konto når pakken afsendes (med mindre du vælger Paypal/Mobilepay, hvor udbyderen trækker beløbet med det samme fra dig).

 

Handelsbetingelser for:

Garnhimlen
Stationsvej 3
8981 Spentrup

Forbehold

Der tages forbehold for ændringer prisfejl, tastefejl, udsolgte varer mv.:
Garnhimlen forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne website. Vi tager forbehold for at gavekort skal være anvendt inden for 1 år fra købsdato.
Garnhimlen forbeholder sig retten til at annullere ordren såfremt der er tale om prisfejl der kan være til byrde for den ene part efter Aftalelovens § 9. Herunder også kunden ved for meget betalt for en vare der er prismærket forkert. Ved varer nedsat med 50% kan der som beskrevet under kategorien 50%rabat kassen ikke garanteres for antal eller samme indfarvning.

Ansvaret for afhentning af pakken er kundens og ikke Garnhimlens eller GLS. Sendes pakken retur til Garnhimlen fordi den ikke er afhentet inden fristen hos GLS er udloøbet skal der betales fragt for gensendelse. Hentes pakken ikke vil dette blive anset som en fortrydelse af købet.

Persondatapolitik

Ingen personlige oplysninger der registreres på www.garnhimlen.dk, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Garnhimlen.
I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem webshopsystemet. Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Vi benytter disse cookies til at genkende dig og for eksempel huske, hvilke varer der er i indkøbsvognen, når du handler online hos Garnhimlen. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg. Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger". Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form og gemmes i 5 år, jf. bogføringsloven. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos www.garnhimlen.dk på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status.
Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. IP adressen opbevares så længe, det er nødvendigt i forhold til en eventuel politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!
 

Reklamation

Garnhimlen yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret fra modtagelses på fabrikations- og materialefejl (mangler). Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. 
Garnhimlen skal altid kontaktes pr. email på info@garnhimlen.dk inden eventuel returnering af varen. Kopi af fakturaen skal medsendes til Garnhimlen i forbindelse med anvendelse af reklamationen. Eventuel reklamation over mangler på leverede produkter skal efter køber har eller burde have opdaget manglen ske til Garnhimlen inden for rimelig tid. Ellers mister køber sin ret til at påberåbe sig manglen.

Varen skal kunne påvises defekt ellers byttes denne ikke og kunden betaler for fragt.
Garnhimlen har ikke ansvar for om der er flere knuder på garnet end normalt. Det er udelukkende producenterne der gør dette.
Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget.
Du bedes angive og på forlangende vise, hvori manglen består.

Det er IKKE en reklamation at et langhåret garn fælder - ved langhåret garn må der påregnes en vis fældning i starten og det er ikke grundlag for en reklamation og der gives ikke penge retur på baggrund af fældning.

Det er IKKE en reklamation at den bestilte vares indfarvning er en anden end du tidligere har bestilt, og dermed varierer i nuancer.

Det er IKKE en reklamation at der er knuder i garnet.

Du skal samtidig være opmærksom på at såfremt du sender en vare retur der ikke er fejl på, refunderer Garnhimlen ikke fragten og du skal selv afholde udgifter til genforsendelse. Der refunderes for garnets pris hvis varen er returneret inden for de 14 dages fortrydelsesret og ikke for hverken den oprindelige fragt eller returfragt. Der kan kun refunderes såfremt garnet værdi ikke er væsentligt forrringet samt hvis der på nogen måde er lugtgener ved de returnerede varer såsom røg, dyr, parfume eller mug.
Ved reklamation skal varerne sendes til

Garnhimlen
Stationsvej 3
8981 Spentrup


Fortrydelsesret og returvarer

Returvarer

Du har 14 dages fortrydelsesret.

Varer der returneres ufrankerede eller på efterkrav, nægtes modtagelse. Ved returnering bedes du bruge Post Danmark eller GLS - ikke alternative pakke distributører, da det gør det muligt at spore varen hvis den skulle blive væk under returforsendelse. Du bør sende varen forsvarligt emballeret - sammen med en kopi af fakturaen og skriv venligst tydeligt at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten og at du derfor ønsker af få tilbagebetalt varens pris. Vi anbefaler at du sender varen retur som pakke med post Danmark, da vi ikke har ansvaret for at breve når frem.

Pakker skal sendes med udbringning til adressen og ikke som afhentning i diverse pakkeshops. Er pakken sendt til pakkeshop vil den ikke blive hentet.
Du kan også fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af forsendelsen. Vi dækker ikke fragten ved retur og tilbagebetaler udelukkende varens pris.

Varen kan sendes til:

Garnhimlen
Stationsvej 3
8981 Spentrup

Når varen returneres kan dette kun ske, såfremt varen returneres i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den samt inden fortrydelsesretten udløber.
Ved returnering af varer, vil vi enten annullere eller delvist annullere ordren og tilbage betale beløbet for varens pris på det kort du har anvendt ved købet. 
Vi dækker ikke fragtomkostninger og tilbagebetaler udelukkende beløbet for varens pris. 
Du skal samtidig være opmærksom på at såfremt du sender en vare retur der ikke er fejl på, refunderer Garnhimlen ikke fragten og du skal selv afholde udgifter til genforsendelse. 

Der refunderes for varens pris og ikke for hverken den oprindelige fragt eller returfragt.

Der kan kun refunderes såfremt varens værdi ikke er væsentligt forrringet og der refunderes IKKE, hvis der på nogen måde er lugtgener ved de returnerede varer såsom parfume, røg, dyr eller mug. Ved parfumelugt på varen er varens værdi væsentligt forringet og der refunderes kun halvdelen af købsbeløbet. Alternativt kan vi tilbagesende den værdiforringede vare til dig mod at der betales fragtomkostninger. Bemærk venligst, at det er yderst vigtigt at der ikke er parfumelugt på varen, da personalet i Garnhimlen har kraftig parfumeallergi og bliver hundesyge af Parfume.

Bemærk, at 2. sorteringsvarer IKKE tages retur og at der gøres opmærksom på dette under varen. Det er ikke en begrundelse for returnering, at du ikke har læst, at 2.sorterings sari varer ikke er 100% silke. Dette gøres opmærksom på i teksten ved varen. 2. sortering er derfor ikke 100% silke men enten silkeblanding (silke + andre materialer) eller silkelook (andet end silke men ligner silke). Dette oplyses ved varen.

Vælger du at sende din returpakke med sporing på, vil du kunne se hvornår vi modtager den - vælger du at sende din returpakke uden sporing, gør vi opmærksom på, at når du vælger at sende din pakke uden sporing kan der gå op til 14 dage-3 uger før vi modtager din forsendelse og vi beder dig derfor venligst om at afvente at vi tager kontakt eller eller evt. tilbagebetaler din varepris og ikke sender gentagne mails for at rykke for din pakke. Dit valg af fragtmetode bevirker derved at det tager meget længere tid.

BEMÆRK::::: Der vil forekomme en ekspeditionstid på ca. 14 dage efter modtagelse af returvarer.

 

EMBALLAGESPILD OG MILJØHENSYN

For at tage hensyn til naturen, så pakkes vores strikkekits ikke ind i ekstra unødig ekstra emballage såsom silkepapir, cellofanposer, papkasser mv. Vores hensigt er at undgå unødig emballage og unødigt affald, og som følge deraf, vil du opleve, at dit strikkekit er løse nøgler i din pakke.
Vores pakkeposer er fremstillet af genbrugsplast på en dansk fabrik, for igen at tage det størst mulige miljøhensyn.